hej,

En vecka sen sist men jag lovar, jag har inte övergivit er.

I fredags var jag på hockey med en sjuk systeryster, hon kunde knappt prata utan det var jag som höll låda hela kvällen. Haha. Matchen var väl ingen höjdare då lagen inte kämpade speciellt mycket, okej det blev många mål men det kändes som bägge lagen "safade" lite grann. Örebro för dom inte vill skada några spelare till kvalmatcherna, Vik för dom egentligen inte hade något att spela för. Om Vik hade vunnit deras match som dom hade på onsdan tror jag att fredagens match hade varit mycket bättre.

Lördan inleddes med långpromenad med min nyfunna vän Joanna. Solen sken och det var typ 8 grader. Svårt att förstå att våren redan är här, det är lixom bara mars. Efter promenaden var jag hemma ett tag sen bar det iväg till min vän Aleksandra och festligheter.

I söndags tvättade jag och började med retorikuppgiften som skulle vara inne idag.

Igår hade jag heldag i skolan, förmiddagsföreläsning mellan 8.15-10.00, pauseuppgift/lunch sen lektion igen mellan 13.15-15.00. Och det är här jag borde klaga över att jag hade lång dag och bullshit, och det trodde jag även att jag skulle göra. Men föreläsningarna var givande, gjorde pausuppgiften med roligt folk och det blev en sjutimmars dag i skolan. Skolan ska ju egentligen vara som ett heltidsjobb och det är åtta timmar, eller nio med lunch och rast inräknad, per dag. Under mina år på universitetet har vi ändå haft det soft med mina kurser, det har sällan varit dubbelföreläsningar och behövt vara i skolan en hel dag. Så jag ska inte klaga.

Retorikuppgiften jag började med i söndags har jag gjort klart nu på morronen, gick upp klockan sju. Den skulle vara inne klockan tio och när jag vaknade för en timme sen kände jag att jag lika gärna kunde gå upp och göra klart den. Så check, förra veckans uppgift inskickad! Klockan tio ska jag träffa Anna så ska vi börja med den här veckans uppgift. Vi ska tillsammans skriva och sedan hålla ett lovtal om något. Tio får vi reda på vad det är vi ska hålla lovtal om för något, så det ska bli spännande.

Nu blev det ganska mycket text här, men antar att det inte gör något. Ni läser ju ändå min blogg för ni är intresserade av vad som händer i mitt liv och där är en snabbsummering av dom senaste dagarna. Gör nog nått roligare/mer personligt inlägg lite senare idag. Så håll till godo mina kära vänner.  
MJAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0