skönhetstävlingar,

Zappade runt lite på tvn efter jag kollat på Hem till gården och fasnade i ett program på TLC. Handlade om skönhetstävlingar för barn vilket jag tycker är helskruvat. Dom yngsta var lixom bara några månader gammla och hade ändå peruker och så vidare. Fem åringar hade massa smink, lösögonfransar och klänningar som kostade flera tusen kronor. Jag tycker att barn ska få vara barn så länge som möjligt, vuxen blir man ju ändå förr eller seanre. Okej, dom kanske tycker att det är kul att klä ut sig och så, men då tycker jag att det ska vara på skoj inte brutalt allvar där dom tävlar om att bli prinsessor/drottningar eller liknande och vinna massa pengar. Värst är det när föräldrarna pressar sina barn i skönhetstävlingarna. Var en unge som inte ens ville vara med i tävlignarna men hennes mamma tyckte att det var så roligt så hon ställde upp ändå. För nån vecka sen läste jag om en mamma som tvingade sin dotter använda botox. Det är ju till för att få bort rynkor, men hur många barn under 10 år har rynkor? Näh, låt barn vara barn så länge dom kan!

http://elinabrandtskott.blogg.se/images/2011/briannas20crowning20photo2_99702048_133980056.jpg

Bild


Kommentarer
Postat av: Leiden

Toodles and tiaras är mitt favorit program. haha okej kanske inte men det är så töntigt. Du ska se de flesta av mammorna är tjocka och ganska fula. Det är kul och se när man ser att barnen tycker det är jättekul men när de inte gör det är de bara tråkigt.



TLC är min favoritkanal (enligt David inte mig) men nu tittar jag inte så mycket på den...

2011-06-16 @ 15:34:55
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Fia

haha jag vet, var nästan det som var roligast, att se hur mammorna såg ut :p

2011-06-16 @ 21:33:46
URL: http://pebles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0