hej,

Ingen uppdatering här på ett bra tag nu, det beror på att jag har varit sjuk. Riktigt sjuk. Okej, jag är fortfarande sjuk och äter mina mediciner men är på bättringsvägen nu i alla fall.

Började med över 39 graders feber, då trodde jag/vi bara att det var en vanlig förkylning så tog Alvedon, vilade och så. Sen när jag vaknade nån dag senare med helt uppsvullen hals, ansikte, ögon m.m. började vi misstänka att det kanske inte bara var förkylning. När vi ringde dom på vårdcentralen sa dom bara att det var ett virus som i stort sätt alla har fått nu till hösten och det enda jag kunde göra va att äta alvedon, vila och det jag redan gjort. Dagen efter jag pratat med dom på vårdcentralen mådde jag ännu sämre och var riktigt frustrerad över att jag aldrig blev bättre, så mamma fixa så jag fick telefontid med en sjuksköterska. När jag pratade med henne hörde hon verkligen hur dåligt jag mådde så jag fick komma dit till Oxbacken på jourtid.

När jag var där blev jag undersöken av en läkare och det visade sig att jag hade Luftrörskatarr, upsvälld och inflamerad slemhinna sen nå virus och baciller. Läkaren skrev ut fem olika mediciner som jag och mamma sedan åkte och hämtade ut. Dom medicinerna har jag ätit i en vecka nu och ska sluta äta dom på söndag.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om sjukan, har varit sjuk i typ två veckor nu men är som sagt på bättringsvägen. Öhm, är skapligt besviken på vår lokala vårdcentral också. Jag beskrev hur jag mådde, att jag haft över 39 graders feber i fem dagar m.m. men dom sa att det bara var nått virus, jag fick inte ens åka dit. Sen fick jag åka till Oxbacken i stort sätt på en gång när jag ringde dom och var då riktigt sjuk. Tänk om jag hade lyssnat på dom på första vårdcentralen, undra vart jag hade varit nu. Så lokala vårdcentralen, NI SUGER!

Det var allt jag hade att skriva nu,

MJAO!


Kommentarer
Postat av: Flodis

Stackars liten! Men det verkar ju som om du blir bättre i alla fall. Vi ska ju ha Fivel-kväll...

2010-09-17 @ 14:10:52
Postat av: Fialotta

Aah, håller på bli bättre nu :) Och absolut, längtar till Fivelkvällen, kanske ta den nån kväll nästa helg? :)

2010-09-17 @ 15:45:40
URL: http://pebles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0