sjätte december,

Hejsan hoppsan!
Lovade ju att jag skulle berätta lite om filmen jag såg med Malin och Adam på bio i lördags. Vi såg som sagt 4 år till som handlar om en partiledare för Kristdemokraterna. Han är gift och lycklig med sin fru men förlorar valet efter ha legat i topp under hela valrörelsen. Sen träffar han en homosexuell man som jobbar för Socialdemokraterna och förbjuden kärlek uppstår. Jag tycker att filmen var bra, den var lite småsöt. Inte bästa filmen jag sett men den var söt. Den var så här ååh va gulligt, sen blev man så klart irriterad på saker som man tyckte borde vara på ett annat sätt än dom var, haha.

Igår kväll/eftermiddag var jag med Systeryster på O helga natt och kollade på Ernst Kirchsteiger, Måns Zelmerlöw, Pauline och nån fransk tenor vid namn Avi Klemberg. Tidigare har Systeryster berättat om utomhusjulkonserten och berättat om hur stor den är men jag hade ändå inte riktigt förstått att det skulle stå runt 30 000 människor på torget. 30 000. Sveriges största julkonsert. Var riktigt mysigt, älskar julmusik.

Nä, nu ska jag ta och äta lite frulle.
MJAO!



Gårdagskvällens ögongodis. Han var dock kortare än jag trodde, fast kan ju försig bero på att han stog brevid jätten Ernst, haha.
Bild


Kommentarer
Postat av: Leiden

NEJ DU där har du allt fel



Adventsvers



När första ljuset brinner står julens dörr på glänt

och alla människor glädjas att fira få advent



När andra ljuset brinner är snart Lucia här

hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär



När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr

Och bakar kakor och har ett stort bestyr



När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran

Och alla barnen räknar var dag till doppare dán.

2010-12-06 @ 12:19:04
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0