dåligt samvete,

igår var det ju valborg o planen var att först grilla med tjejorna o sen festa lite granna. den planen sprack ju ganska snabbt när jag upptäckte att dom muppade bussarna inte gick som jag tyckte att dom skulle. man tror ju inte att sista bussen hem på en valborg ska gå 22.45 :s grillningen med tjejorna blev av i alla fall, även om inte det heller blev riktigt som det var planerat från början. va lite myspys i alla fall :) efter grillningen så åkte jag hem o inte gjorde någonting speciellt. kollade lite film o så, rolig valborg va? kunde ha varit bättre, men va helt okej i alla fall.

idag har jag inte gjort något speciellt, har bara velat sova bort hela dagen. vet egentligen inte varför, gjorde ju inget speciellt igår. aja, va lite duktig o följde med pappie till affären o handla lite mat i alla fall. när vi kom hem så ringde lillebror o sa att han hade soppatorsk med moppen. sen när dom kom hem så fixade jag o pappie mat, blev riktigt gott faktiskt :D

VIKTIG LÄSNING!
nu ikväll har jag bara tagit det lugnt o kollat lite på humorgalan - för varenda unge. fick dåligt samvete när jag såg hur hemskt dom har det i vissa andra länder. här kan jag gå o gnälla över att jag inte får just den där tröjan jag vill ha, eller skorna eller vad som helst. o sen kan vissa barn runt om i världen bara äga det som dom har på sig.  i etiopien, tror jag att det var, så var det en pojke som hade blivit utslängd när han var 5 år o sedan dess haft små jobb för dagen. han rensade fisk med hjälp av tänderna, hade knappt råd med mat för dagen, betalade för att få sova på ett garagegolv tillsammans med 12 andra barn. o hans högsta önskan var att få gå i skolan, men hade ingen som hade råd att betala det. får verkligen skitdåligt samvete när jag tänker på hur mycket jag brukar kunna klaga på skolan o sen är det andra barns högsta önskan. usch på mig. är glad att mammie anmälde oss till världsföräldrar i alla fall. då betalar man 100 kr i månaden som går till behövande barn. 100 kr är inte så mycket för oss, men kan betyda sjukt mycket för barn i dom mest drabbade länderna. 100 kr i månaden är ju ca 3 kr per dag, o det tycker jag att alla borde ha råd att betala för att hjälpa någon annan.

det var allt för mig idag,
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0