Skolstart

nu var det hej då jullov och hej skolan som gäller då. första skoldagen idag :( fast som tur är hade jag bara en lektion, samhäll. vi har fått tillbaka våran gammla lärare som vi hade i ettan, jonas. han har varit hemma och varit pappa ledig, i ett halvår nu så det va kul att ha tillbaka honom :) 

lektionen va helt okej, lite segt att komma igång bara. vi ska göra något arbete om fattiga länder i världen.
min grupp ska skriva om etiopien, som jag knappt kan uttala. visste inte ett skit om etiopien innan jag började
läsa om det. jag blev förvånad att det räknas som ett av världens fattigaste länder, de har guld och olja. men det tar väl typ de rika amerikanena som äger guldgruvorna ifrån dem :( synd att det ska vara så. är man rik så vill man bara bli rikare, då tänker man inte så mycket på de som har det sämre ställt.

vi fick sitta vart vi ville och jobba med det här grupparbetet när vi hade bestämt vilket land vi skulle skriva om. i slutet var det bara jag, elin och marre kvar i klassrummet.  då hörde vi plötsligt något lite längre bort.
BOOOOOOOOOOOM! och sedan massa skrik efter. vi blev livrädda, tänkte att det kanske va massakerna som kom nu istället. skulle stänga dörren, gick inte så bra när man hade halvt panik. sen skulle jag låsa dörren, då tittade jag ut istället. kunde inte låsa dörren, drog låset åt fel håll och massa. marre och elin höll på att bli galna på mig. till slut lyckades jag låsa i alla fall. sen kom våran lärare och frågade vad vi höll på med. vi bara 'fort stäng dörren. hörde du inte' nej, han hade inte hört något. vi stängde dörren igen. efter kanske 2 minuter är det någon som knackar på dörren. 'öppna inte' så klart öppnade läraren (medans vi gömde oss). det va bara viktor i paralell klassen som hade glömt sin jacka. haha. när vi kom ut sen fick jag reda på att det var någon som hade smällt en smällare, alltså ingen massaker. men läskigt var det. nu kanske det inte låter så läskigt, men det var fatksikt det att vara där då.

lunch; 13c med extra caswanötter, yummie :D sen for jag och emelie runt på stan som två jojon. haha.
fick allt gjort i alla fall :) nu är jag så j-vla trött så jag funderar seriöst på att gå och lägga mig. äh, tar nog lite
cola istället. det va en bra idé :D

/  me myslef and i


Kommentarer
Postat av: Mia

Mias lunch idag en nummer 5.... haha... David en nr 14.. :P

2008-01-08 @ 20:59:16
URL: http://leiden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0