första skolveckan avklarad

då var första skolveckan efter lovet avklarad då, och jag måste säga att det har varit en väldigt slapp vecka.
måndags hade jag bara en lektion, samhäll. i tisdags var det två, fast matten gills inte, där hade vi bara samtal om vad vi hade för mål på c kursen och lite så. på onsdagar har vi ju flex, inget undantag för den här onsdagen. vi har inte fått något speciellt att jobba med än så kan nästan säga att vi va lediga i onsdags. i torsdags var jag duktig, jag pallrade mig upp ur sängen fast jag egentligen inte hade någon lust. gick och åt frukost, la mig igen, somnade, fick stressa till bussen. när jag väl var framme i skolan tio i tio möter jag elin och madde, våran naturkunskap, historia och geografi var inställd, så vi skulle inte ha lektion fören tio över ett :/ idag så började jag ganska tidigt med spanska, men det va inte sån jobbig lektion. sen hål, efter hålet hade vi samtal i naturkunskap a kursen som precis är avslutad. på svenskan fick vi en ganska tjock bok, med miniliten text som vi ska läsa klart på 6 veckor. foton var också helt okej idag. vi brukar oftast bara sitta framför datorn och fixa, men idag fick vi ta lite bilder och fixa de i ett nytt program (för mig i alla fall).
glömde skriva att vi fick nytt schema i torsdags också. BLÄ för det. eller en sak i alla fall, har tre timmar och en kvarts hål på fredagar. fast jag kanske skulle gå biologi a kursen istället, då får jag både 100 poäng extra och något vettigt att göra på en del av håltimmen i alla fall. tror att jag börjar med den kursen i alla fall, blir det för jobbigt så är det bara att hoppa av, jag går ju inte miste om några poäng som jag är tvungen att läsa för att få ihop alla poäng som jag ska ha.

har varit på bio idag också. var och såg förtrollad som jag har tänk ända sen jag var på bio sist och såg reklamen för den. en riktigt söt tjejfilm :)

när jag och emelie satt i bussen på väg hem så stannade bussen helt plötsligt. vi var ungefär vid kyrkan, där var det en bil som hade åkt av vägen. en bärgningsbil och ett räddningsteam var redan på plats. vi blev fast där ett tag, kollade lite på hur lång kön bakom oss hade blivigt och så. då såg vi en bil som kom i en ganska hög fart som inte hann bromsa in i kön så han åkte ner i diket på andra sidan. jag och emelie blev då ganska oroliga om det skulle vart någon av våra föräldrar så det blev samtal hem för att höra att allt var okej. som tur va var det de. men jag kan inte låta bli att tänka på om det var någon annan man känner som satt i någon av bilarna.

imorron ska jag åka och bada med emelie, hennes lillebror, nån kompis till han och emelies pappa peter. blir nog kul. får se vart det blir bara. först skulle vi till borlänge, sen kanske till örebro. spännande överaskning, haha.

på söndag är det öppet hus på dansverkstan. eftersom att både jag och emelie har lust att börja dansa ska vi dit och testa på olika danser. just nu känner jag mig mest sugen på att börja dansa ragga, verkar vara så grymt kul. men det kanske finns något som är ännu roligare, vi får väl se.

ska gå och sova nu, åker ganska tidigt imorron.
puss o knas

/ me myself and i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0