magi,

Borde egentligen skriva lite om gårdagskvällen, men såg att jag redan hade gjort det och behöver egentligen inte skriva mer än att jag hade skitkul, verkligen. Något som måste göras om inom en snar framtid :D

Har precis kollat på Bröderna Lejonhjärta. Ni får tycka vad ni vill om det, men jag verkligen älskar den filmen. Älskar nästan alla Astrid Lingrens filmer. Jag förstår inte hur hon kunde ha haft en sån fantasi och skrivit alla böckerna som hon gjort. Dom handlar ju om så olika saker. Ronja Rövardotter, Kajsa Kavat, Lotta på Bråkmakargatan, Madicken, Alla vi barn i Bullerbyn jaa, orkar inte ens räkna upp alla. Att läsa hennes böcker är nästan som någon slags magi, man sitter där helt trollbunden. Okej, nu har jag inte läst böckerna sen jag var liten, men jag har så många minnen till dom när man satt där i frökens knä när man gick på dagis eller mamma satt och lästa här hemma. Då var mina högsta önskningar att  vara lika stark som Pippi eller kunna flyga som Karlsson på taket. Jag säger då det, vilka minnen. Haha.

Talk to the hand .

Ne, nu är jag hungrig så blir väl att laga lite krubb. Va bondit gammaldags det där lät, haha.
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0