mellofinal ,

I lördags var det ju den stora svenska finalen i melodifestivalen. Den såg jag hos min kära systeryster som bjöd över mig på tacos, lika mumsigt som vanligt. Ni alla måste verkligen testa att ha annanas i era tacon hur mumsigt som helst. Som dom flesta av er nog redan vet vann en av förhands favoriter Eric Saade med låten Popular. Han fick flest röster av både den internationella juryn och svenska folket så för en gångs skull var det en rättvis vinnare. Därför förstår jag verkligen inte varför det är så många som klagar på att han vann. Har läst lite bloggar och andra forum bara "NEEEEEEEEEEEJ, vi kan ju bara inte skicka honom till Tyskland. Vi kommer att skämma ut oss blablabla" Men då är min fråga har vi inte skämmt ut oss mer tidigare då? När vi skickade Anna Bergendahl förra året eller Maria Ernman med La Voix för några år sen? Och skulle vi inte skämmt ut oss ännu mer om vi skickade något annat bidrag som The Playtones? Inte för jag älskar Saade eller nått sånt nu, men han hade ett bra framträdande och en okejbra låt som gick hem både hos svenska folket och internationella juryn, så jag säger bara heja Saade!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0