22,

Kanske dags att ta tag i den där listan nu igen så den blir färdig nån gång?

Nästa punkt på listan handlar om vad som upprör mig. Och det klart det upprör mig när barn svälter, krig bryter ut, orättvisor och liknande saker, precis som alla andra. Men något som verkligen upprör mig är misshandel av djur och att vi förstör världen där djuren bor utan att dom har något att säga till om. Lite svårt att förklara kanske, men det gör mig riktigt upprörd. Älskar "Animal copps" som går på Animalplanet, där får misshandlade och vanvårdade djur en ny chans. Senast jag såg något som hade med djurmisshandel att göra var faktiskt förra fredagen när jag var på stan med Emelie. Då var det en man (såg ut som en uteliggare eller liknande) som hade en jättefin schäfer. Men han hade inge koppel till hunden, bara en piska. Usch! Såna som han borde inte få ha djur. Borde finnas nån slags körkort för att få skaffa djur. Eller egentligen inte bara för att få skaffa djur, borde finnas för att få skaffa barn också. Finns allt för många föräldrar som egentligen inte kan ta hand om sina barn, så vore väl bra med någon slags test innan för att se om dom är kapabla till att ta hand om ett barn?

Aja, nog med saker som upprör mig.
MJAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0