stackars liten,

matteprovet idag gick käpprätt åt h-vete, vill knappt prata om det.

resten av dagen har jag spenderat med att sola, är ju sånt himla härligt sommarväder :D

anledningen till att jag skriver nu är att grannen nyss var förbi o sa att det var en liten, skadad grävling som hade gått under våran altan. den blödde, var aldeles utmattad o så var det massor med flugor runt den, stackars liten säger jag bara. hatar verkligen att se djur som har gjort sig illa. i alla fall så hade grannen ringt till polisen som hänvisade till komundelskontoret, som stängde 15.00, sjukt att hänvisa dit när det är stängt. nu har i alla fall mamma ringt polisen o pratat med dom så nu ska snart en viltjägare ringa. den lilla stackars grävlingen ska skjutas :( som jag skrev tidigare hatar jag verkligen djur som gjort sig illa, o djurplågeri så ska se till att jag är långt borta när den skjuts. okej, i det här fallet hjälper vi den, men jag tycker ändå inte att det känns rikgit bra :(

får se vad jag hittar på ikväll.planen var ju att åka till sigurd's o kolla veronica maggio, men det kostade typ 200 kr o det tycker jag inte riktigt att det är värt det. kanske ska förbi madde en sväng, men har som sagt inget planerat helt säkert.

uppdatering om grävlingen kommer senare, stackars stackars liten :'(
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0