dag 5,

Idag ska jag enligt listan skriva om kärlek. Kärlek tycker jag är ett ganska svårt begrepp egentligen eftersom det kan betyda så många olika saker. Kärlek för mig är när man tycker otroligt mycket om nån och trivs ihop och är allmänt lycklig. Är man i ett förhållande och inte är lycklig tycker jag att man borde gå vidare och söka lyckan på annat håll. Kanske låter lite hårt men det är min åsikt. Kärlek behöver inte bara vara till en person utan flera, familj, kompisar, djur m.m. Sedan tycker jag om ett uttryck som används i filmen Tsatziki - vänner för alltid "Ingen kärlek utan vänskap, ingen vänskap utan kärlek" Tror det stämmer väldigt bra eftersom jag tror att kärlek är nått som växer fram. Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet eftersom det är något djupare. Okej, attraktion vid första ögonkastet kanske finns men inte kärlek. Kolla bara på kronprinsessan Viktoria och Daniel, dom började som kompisar och sedan blev ett par och vilket par sen då, riktigt söta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0