romme,

dagen började med att pallra sig upp kvart i sex, fattar fortfarande inte att jag orkade det. väckarklockan ringde bara två gånger o sen gick jag upp. i vanliga fall brukar den behöva ringa massor innan jag går upp, så jag kände mig ganska duktig. sen var det frulle med papps som gällde. han börjar sju varje morron så det är inte så ofta (typ aldrig) som jag äter frulle med honom på vardagsmornar, så det var lite kul. efter frullen var det bara att packa ihop alla grejor, okej va inte så mycket, o sedan åka iväg. papps var snäll o skjutsade iväg mig till parkeringen vid wenströmska där bussarna skulle gå halv åtta. fick lite panik där ett tag för att emelie inte hade kommit, hennes papps hade försovit sig o glömmt bort henne o åkt iväg till jobbet så hennes mamms var tvungen att skjutsa dit henne. på bussen visades ocean's twelve så det  var bara att kolla på brad pitt o dreggla lite som gällde, haha. 
kom fram till romme med ett strålande glatt humör, vilket ganska snabbt ändrades. när jag hade fått mina skidor fungerade inte bindningen på högra skidan utan släpptes lös hela tiden. var tvungen att gå o fixa det. hade lite otur o frågade värsta tjurpuppan först (bläää för tjurig personal) . när jag väl fick hjälp så började gubben fixa med vänstra skidan :S
- det var högra det var fel på.
- aha, oj. men det va fel på den här oxå.
- jahaaa, tack då.
sen gick det bra. lite ringrostig i början men sen gick det. drottning på att ploga, men det här var faktiskt tredje gången i livet jag åkte slalom så shut up :Phade verkligen en jätterolig dag där uppe i backarna :D
på vägen hem visades på spaning med bridget jones, lycka. när vi var strax utanför ramnäs så såg vi massa blåa lysen från sirener o så, det visade sig att det var en av 'våra' bussar som stog där. alla i våran buss blev jätteoroliga o undrade vad som hade hänt, vi försökte få tag på personer som satt på den bussen o.s.v. när vi till slut fick tag på en i den bussen fick vi reda på vad som hade hänt; det var en person bil, men en man i femtioårs åldern som hade krockat in i bussen. som tur var så skadades han inte allvarligt, ingen i bussen skadades heller, men bilen blev typ mos.

när jag kom hem så var maten nästan klar så det var bara att duscha o sen äta. efter maten så började hockeyn, sverige - slovakien. eftersom att matchen var i abb-arena här i västerås var man ju tvungen att kolla på den. eller kolla o kolla, jag låg väl o halvsov i soffan. då åt vi semlor också, kan ju inte inte äta semlor på semeldagen heller.

orkar inte skriva nå mer nu,
tjillevippen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0