freaky friday?

kan man ju lugnt säga att det blev:

först är man duktig, går upp i tid och redo inför ett prov i spanska. men vad händer? jooo, när jag och jessie satt på 10 på väg till wentströmska ringer hennes telefon och danniel frågar vart hon är och att hon inte behöver komma till skolan, den är bombhotat. whaaaaaaaat? trodde först att han skojade, men när vi kom fram var det massor av folk som skulle med bussen tillbaka. skolan skulle evakueras för att den var bombhotat, eller det va iallafall vad vi hade fått reda på då. så jag och jessie gick på bussen igen och åkte iväg. väl på bussen ringde vi runt till massor av wenströmska barn för att säga att de inte skulle komma till skolan.

första anhalten när vi kom till stan  var mcdonnalds. där fick vi reda på mer information om vad det egentligen var som hade hänt/skulle hända. det var en grupp nynazister som skulle komma och skjuta ner massa folk i skolan. en kille i ettan hade fått reda på det på något sätt och meddelat någon som hade sagt till polisen. han fick sitta i polisförhör och berätta allt han visste.
han ska ha ett stort tack för att han berättade, men jag tycker synd om honom. alla vet vem han är och de gänget som hade planerat massaken kommer nog inte va så glada på han och bara vänta på ett tillfälle att ge igen.

lite senare gick vi och åt med lite tvärfolk på mongoliska. det var lite mys, god mat. det var ganska skönt att prata av sig om vad det egentlgien var som hade hänt, hur det hade hänt mm. alla var ju mer eller mindre uppskärrade. jag tror att vi är ganska duktiga på att tänkta "äsch, något sånt kan aldrig hända i min närhet" när man ser på tvnyheterna eller läser tidningen. så därför är det extra otäckt när det kommer så nära inpå.
när vi hade ätit klart och var på g att resa oss upp och gå ringde en kompis kompis från carlforska; de hade blivit bombhotade. vi visste inte om vi skulle skratta eller gråta, var ju så ironiskt. vet inte riktigt vad jag tror om den "bomben". aja, får väl reda på om det var en bomb eller vad det nu var senare. när vi fått reda på det där om carlforska så väntade vi bara på att de skulle ringa från rudbeck och säga att de också hade blivit bombhotade eller något liknande.

en utredning har påbörjats men vi får inte komma till skolan förens på tisdag, kanske inte ens då. våran klassföreståndare skulle ringa oss på måndag om vi inte fick komma.

kvällen blev också ett kaos. men det lyckades jag skapa aldeles själv. är nämligen ganska duktig på att dubbelboka mig. usch, måste verkligen skärpa mig, annars kommer jag bara att såra de som egentligen strår mig närmast. så förlåt om jag sårat någon, menade inget illa :(
kvällen slutate iallafall med att jag gick på fest hos enblom, va ganska kul. men hände massa grejs som kanske inte var så bra. o jag säger bara en sak, aldrig mer tequilla (eller hur det nu stavas) haha. bland det äckligaste jag smakat :P

idag vaknade jag vid åtta, va duktig och gick upp då också. fast jag kom hem vid två. trodde nämligen att klockan var tio i elva när jag gick upp. haha. måste kollat fel på klockan. men när jag väl hade gått upp tänkte jag att jag lika gärna kunde äta frukost med familjen. sedan åkte jag ner till staden med mamms o hännie. va lite kul. åkte till hälla också.

nee, nu ska jag gå o dräggla lite framför tv:n. är ju troja med orlando bloom och brad pitt.:D
ciao <3

Kommentarer
Postat av: Mia

Tequila jasså, hoppas inte din mor läser bloggen. :P

2007-12-02 @ 21:22:19
URL: http://leiden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0